Teraz drogę nr 254 (łączy ona powiaty od bydgoskiego, przez żniński aż do mogileńskiego) czeka całościowa modernizacja. Na pierwszy ogień idzie trzynastokilometrowy odcinek z Brzozy do Łabiszyna.
Inwestycja w liczbach:
- Koszt - 45,7 mln zł
- Długość odcinka (Brzoza-Łabiszyn) - 13,2 km
- Nowa nośność - 11,5 tony na oś.
- Gwarancja - 7 lat.
Wykonawcą inwestycji będzie firma Transpol z Łojewa w powiecie inowrocławskim. W piątek, 2 października, w Toruniu podpisano umowę z wykonawcą.
Dalsza część tekstu znajduje się poniżej wideo.
- Przed nami pierwszy etap modernizacji ważnej drogi wojewódzkiej łączącej powiaty bydgoski, żniński i mogileński. To kolejna duża inwestycja w regionie. Droga przebudowana zostanie w oparciu o najlepsze standardy - znikną koleiny, przebudujemy niebezpieczne skrzyżowania, a na kluczowych odcinkach powstaną drogi rowerowe - powiedział wicemarszałek Zbigniew Sosnowski.
W uroczystość podpisania umowy oprócz wspomnianego wyżej wicemarszałka, uczestniczyli: członek zarządu województwa Sławomir Kopyść, radni województwa: Tadeusz Pogoda i Adam Banaszak, wicestarosta żniński Andrzej Hłond, burmistrz Łabiszyna Jacek Idzi Kaczmarek, wójt Nowej Wsi Wielkiej Wojciech Oskwarek, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Przemysław Dąbrowski i prezes firmy Transpol Zenon Poliński.
Przebudowa DW 254. Co zostanie zrobione?
Jak przyznają samorząd wojewódzki i Zarząd Dróg Wojewódzkich, na tej trzynastokilometrowej trasie zostaną wybudowane dwa ronda: pierwsze na skrzyżowaniu z ul. Powstańców Wielkopolskich w Brzozie, a drugie na skrzyżowaniu dróg 254 oraz 246 (w kierunku Szubina). Będzie wzmocniona konstrukcja jezdni do parametrów 11,5 tony na oś.
- Dzięki czemu na drodze nie będą powstawały koleiny, które są dużym zagrożeniem dla kierowców - informuje Urząd Marszałkowski w Toruniu.
Wykonawca zrobi zatoki autobusowe, a na odcinku przebiegającym przez Brzozę i Kobylarnię (powiat bydgoski) zostanie zbudowana ścieżka rowerowa.
Inwestycja zostanie przeprowadzona w formule "Zaprojektuj i wybuduj". Jej koniec planowany jest na 2023 rok. Droga będzie objęta gwarancją trwającą siedem lat. Koszt inwestycji to prawie 46 milionów złotych (85 proc. tej kwoty to pieniądze z Unii Europejskiej, a dokładniej z Regionalnego Programu Operacyjnego). Pozostała część pochodzi z kasy samorządu województwa.
Planują przebudowę kolejnych odcinków
Brzoza - Łabiszyn to nie jedyna część DW 254, która ma być przebudowana. Urząd Marszałkowski planuje już ogłosić przetarg na wykonanie kolejnego odcinka. Ma to być długo oczekiwana przebudowa dziewięciokilometrowej drogi z Łabiszyna do Barcina. Na końcu drogowcy zajmą się liczącym dwadzieścia kilometrów odcinkiem z Barcina, przez Mogilno, do Wylatowa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?