Ukryta słodycz, czyli w czym jest cukier? Codziennie zjadasz nawet 25 łyżeczek

JK
Cukier, często nazywany cichym zabójcą, jest dodawany do aż 74% pakowanej żywności sprzedawanej w supermarketach. Znajdziemy go nie tylko w słodkich, ale także w wytrawnych produktach. Gdzie jest go najwięcej i jaki ma wpływ na nasze zdrowie?

Słodkość jak narkotyk

Cukier uzależnia prawie tak bardzo, jak narkotyki. Profesor Robert Lustig z University of California w San Francisco na łamach tygodnika naukowego Nature pisze:

Zagrożenie zdrowia wywołane nadmierną konsumpcją cukru jest tak wielkie, że usprawiedliwia to wprowadzenie regulacji podobnych do tych, na jakie zdecydowano się w przypadku alkoholu czy nikotyny

Zgodnie z badaniami profesora cukier działa na mózg w podobnym stopniu, co kokaina czy heroina. Dlaczego cukier negatywnie wpływa na nasze zdrowie? On to właśnie odpowiada za próchnicę, otyłość, cukrzycę, nowotwory oraz choroby naczyniowo-sercowe.

Ukryta słodycz
Skoro cukier uzależnia, nic dziwnego, że dodawany jest do wielu produktów spożywczych, nie tylko tych w oczywisty sposób słodkich i niezdrowych. Niestety, często decydując się na produkty pozornie zdrowe, w efekcie spożywamy kilkanaście łyżeczek cukru. Sztucznie dodany cukier znajdziemy w:

  • płatkach śniadaniowych
  • jogurtach
  • batonikach zbożowych
  • batonikach białkowych

Podobnie rzecz ma się z wieloma wytrawnymi produktami. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, by dziennie spożycie cukru nie przekraczało 10% kaloryczności całej diety (10-12 łyżeczek). Tymczasem średnio Polacy spożywają każdego dnia... około 25 łyżeczek, rocznie zaś nawet 70 kg! Zobaczcie, jakie produkty zawierają najwięcej cukru.

Wideo

Materiał oryginalny: Ukryta słodycz, czyli w czym jest cukier? Codziennie zjadasz nawet 25 łyżeczek - Polska Times

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan
Nie jem keczupu (wolę musztardę), za owocami też nie przepadam (wolę gotowaną marchewkę), miodu po prostu nie lubię, nie jem żadnych chipsów ani płatków. Nie lubię chleba - jem najwyżej 2 kromki dziennie lub jedną bułkę.
Więc od czego tyję? Chyba nie od golonki, schabowego, mielonego, kuczaka z rożna i makaronu ze śmietaną czy maślanki lub piwa? :)
Dodaj ogłoszenie