W poniedziałek (28.08.2023) wykonawca rozpocznie prace na liczącym 1,5 km odcinku drogi, czyli na ul. Bydgoskiej i Barcińsikiej w Łabiszynie.
- Celem inwestycji jest wzmocnienie konstrukcji jezdni oraz budowa chodników i bezpiecznych przejść dla pieszych, powstaną też nowy system odprowadzania deszczówki i nowe oświetlenie. Dodatkowo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 246 w kierunku Szubina powstanie rondo poprawiające bezpieczeństwo i płynność ruchu. W pierwszym etapie roboty prowadzone będą bez zamykania ulic, kierowcy muszą liczyć się jednak z przewężeniami i ruchem wahadłowym. Dlatego zalecamy korzystanie z alternatywnych tras. Prace w Łabiszynie zakończą się w przyszłym roku - informuje Urząd Marszałkowski w Toruniu.
Tymczasem prace przy przebudowie 13-kilometrowego odcinka z Brzozy do Łabiszyna są już na półmetku.
- Prawie na wszystkich odcinkach ułożone zostały już nawierzchnie. Trwają roboty przy budowie zatok autobusowych, zjazdów i poboczy, drogowcy naprawiają elementy mostów w Antoniewie i Obórzni i kontynuują roboty brukarskie m.in. w Brzozie i Kobylarni. Otwarty już został nowy odcinek drogi w rejonie Kobylarni, z trasy w tym rejonie zniknęły dzięki inwestycji dwa niebezpieczne zakręty. Wykonawca przygotowuje się również do budowy ronda w Brzozie, na skrzyżowaniu z ulicą Powstańców Wielkopolskich - dodaje UM Toruń.
Za realizację inwestycji odpowiedzialna jest firma Transpol z Łojewa (powiat inowrocławski). Wykonawca zakłada zakończenie większości podstawowych prac na odcinku Brzoza-Łabiszyn jeszcze w tym roku. Prace wykończeniowe realizowane będą również w pierwszej połowie przyszłego roku. Inwestycję, wartości 53 mln złotych, realizujemy wykorzystując środki Unii Europejskiej z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020.
Natomiast w lipca 2023 roku rozpoczęła się przebudowa ponad 9-kilometrowego odcinka DW 254 Łabiszyn - Barcin.
- Aktualnie wykonawca skupia się przede wszystkim na odhumusowaniu poboczy. Projekt zakłada między innymi wzmocnienie jezdni (do przenoszenia nacisku 11,5 tony na oś), co zapobiegnie powstawaniu kolein i spękań na trasie, którą porusza się wiele ciężarówek. W miejscowościach Kania i Augustowo planowane są wysepki, które poprawią bezpieczeństwo poprzez wymuszenie zredukowania prędkości. Przebudowane zostaną skrzyżowania z drogami powiatowymi i gminnymi. Przejścia dla pieszych zostaną oświetlone, dobudujemy także zatoki autobusowe. Na całej trasie planowane jest ułożenie tzw. cichej nawierzchni, która ograniczy hałas o kilka decybeli. Na koniec droga zyska nowe oznakowanie poziome i pionowe - dodaje Urząd Marszałkowski.
Zakończenie prac budowlanych (o wartości ponad 32,5 mln złotych) planowane jest w przyszłym roku. Szanowany koszt całego przedsięwzięcia to 48 mln złotych. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020.
W tym roku zrealizowane zostanbą trzy odcinki drogi wojewódzkiej nr 254:
- Mogilno-Wiecanowo – długość 2,3 km (powiat mogileński, koszt 2,1 mln zł, prace na finiszu)
- Barcin-Krotoszyn – długość 1,1km (powiat żniński, koszt 2,7 mln zł, trwają prace )
- Żabno-Wylatowo – długość 2,8 km (powiat mogileński, koszt 5,2 mln zł, podpisana umowa, przygotowania do przekazania placu budowy )
Do końca roku zostaną zlecone także prace związane z drugim etapem budowy obwodnicy Mogilna.
- Nietrzeźwi zabrali rower bez zgody właściciela, pływali i skakali z niego do wody
- W Sielcu koło Żnina rozegrano IX Mistrzostwa Polski w Rzucie Podkową [zdjęcia]
- I Bieg Rogowski 2023. Zawodnicy zmierzyli się z dystansem 5 km w Rogowie [zdjęcia]
- Dożynki gminy Janowiec Wielkopolski w Sarbinowie Drugim [zdjęcia]
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?