Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszukują przez "zdalny pulpit". Przestrzega przed nimi także żniński bank!

Szymon Cieślak
Szymon Cieślak
Oszustwo na zdalny pulpit jest coraz bardziej popularne. Uważajmy.
Oszustwo na zdalny pulpit jest coraz bardziej popularne. Uważajmy. Pixabay
Wiele metod mają oszuści, aby dostać się do naszego konta w banku, zwłaszcza kiedy obsługujemy go za pomocą internetu w komputerze lub telefonie komórkowym. Ostatnio "modne" jest instalowanie tak zwanego "zdalnego pulpitu".

W Polsce ostatnimi czasy było kilkanaście tego rodzaju oszustw.
Polega to na tym, że telefonuje do nas osoba podająca się za konsultanta i proponuje zainstalowanie oprogramowania typu "Any Desk", za pomocą którego będzie mógł przejąć kontrolę nad urządzeniem, za pomocą którego logujemy się na nasze konto bankowe. Policjanci przestrzegają, że żaden prawdziwy pracownik banku nigdy o coś takiego nie poprosi.

- Jeśli "konsultant" proponuje ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta twojego banku - informują policjanci.

Bank Spółdzielczy w Żninie ostrzega

Chodzi o rzezimieszków podszywających się pod pracowników Call Center SGB Banku oraz działu technicznego. Jak informuje bank, dodatkowo na ekranie telefonu wyświetla się numer łudząco podobny do prawdziwego numeru z Banku Spółdzielczego.

Oszust podszywający się pod pracownika infolinii mówi, że rozmowa jest nagrywana. Opowiada, że doszło do włamania na konto i złodziej próbował zrobić przelew. Dodaje, iż sprawa dotyczy wielu osób i dlatego dzwoni. Pyta także o dowód tożsamości, o to jak często rozmówca płaci kartą, czy często dokonuje internetowych transakcji. Oszust prosi o zgodę zainstalowania tzw. "zdalnego pulpitu", pyta o informacje pomagające zalogować się do rachunku. Prosi także o dane karty płatniczej.

Co zrobić, kiedy zadzwoni do nas taka osoba i wypytuje o tego rodzaju informacje? Trzeba rozłączyć się (najlepiej jeszcze upewnić się, że połączenie zostało przerwane), zadzwonić do banku na numer telefonu na stronie internetowej BS w Żninie i opowiedzieć, co się stało. Należy także zgłosić na policję (zwłaszcza kiedy podaliśmy oszustowi dane naszego rachunku lub kiedy zamontować aplikację na telefonie). Przed ponownym wejściem na rachunek przez internet najlepiej jest upewnić się, czy nie ma na naszym komputerze lub telefonie podejrzanych aplikacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na znin.naszemiasto.pl Nasze Miasto