Zobacz wideo: Spis powszechny w 2021 roku będzie możliwy online
UOKiK zdecydował. Biedronka musi rozdać darmowe bony! Powód?
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska w marcu 2020 roku. Skargi klientów supermarketów Biedronka dotyczyły akcji promocyjnych, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy w zamian za wydanie określonej kwoty. Problem polegał na dostępności regulaminów akcji. Pojawiały się one z opóźnieniem, a nawet w ostatnim dniu akcji.
- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów – ocenia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Ponadto konsumenci skarżyli się na sposób rozpatrywania reklamacji złożonych w związku z promocjami. W niektórych przypadkach czas oczekiwania na decyzję przekraczał 30 dni, a w takiej sytuacji zgodnie z prawem przedsiębiorca powinien uznać roszczenia klienta. Jak jednak czytamy w komunikacie UOKiK, dochodziło do sytuacji, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.
Biedronka rozda bony na darmowe zakupy. Ile będzie wart pojedynczy bon?
Po roku od wszczęcia postępowania UOKiK postanowił wymierzyć konsekwencje Jeronimo Martins Polska. Biedronka rozda swoim klientom niemałą liczbę bonów na darmowe zakupy!
- Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych – ocenia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Biedronka będzie musiała przeprowadzić akcję edukacyjną, w ramach której klienci zapoznają się ze swoimi prawami obowiązującymi podczas dokonywania zakupów. Następnie będą mogli rozwiązać test i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł.
Jak zdobyć darmowe bony na zakupy w Biedronce? Będzie limit na jednego klienta!
Do decyzji UOKiK odniosła się sama Biedronka. Okazuje się, że to właśnie sieć zaproponowała takie rozwiązanie. Jeronimo Martins Polska zapewnia, że zasady organizowania akcji promocyjnych uległy zmianie, a ponadto w celu uniknięcia trudności z reklamacjami rozbudowano Biuro Obsługi Klienta.
Poinformowano też, że cała akcja edukacyjna, w której będzie można wygrać bony, odbędzie się online. Spółka przygotuje 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.
O terminie rozpoczęcia akcji Jeronimo Martins Polska wkrótce poinformuje. Będziemy trzymać rękę na pulsie i natychmiast damy Wam znać!
źródło: uokik.gov.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?