Pierwsze miejsce z nagrodą 15 tys. złotych i 1. wyróżnienie za najlepszy zespół uczniowski zdobył team Interceptor za projekt innowacyjnej aplikacji, która umożliwia obejrzenie sondy i/lub satelity w modelu 3D, korzystając z technologii AR i VR.
- W naszej aplikacji zawarliśmy także podstawowe informacje o danej misji. Dzięki temu idealnie nadaje się do nauki w ciekawy i przystępny sposób. Prezentuje również sondy w interesujący, graficznie sposób – mówią Dominik Zwoliński, Adrian Panek i Kacper Rzegocki z Zespołu Szkół nr 2 w Łańcucie.
Drugie miejsce z nagrodą 10 tys. złotych oraz 1. wyróżnienie dla zespołu studenckiego, a także nominację do nagrody globalnej zdobył jednoosobowy team CinnamonStar.
- Ambitna, kochająca robić coś z niczego studentka Projektowania Graficznego WSIiZ w Rzeszowie, stworzyła grę edukacyjną Aquanomy - mówi o sobie Edyta Musiał.
Trzecie miejsce z nagrodą 5 tys. złotych i 2. wyróżnienie dla zespołu uczniowskiego oraz nominację do nagrody globalnej zdobył zespół MCX Studio. Maciej Wróbel, Radosław Sowa, Kacper Sroczyk, Kacper Pliś i Krzysztof Krówka z ZST Leżajsk opracowali grę strategiczną.
Nominację do nagrody globalnej zdobył również team Fire 5składający się z uczniów ZSE w Rzeszowie i I LO w Łańcucie.
Drugą studencką nominację do NASA zdobył team 3DEX-POL z Politechniki Rzeszowskiej.
W tym roku NASA postawiła przed uczestnikami wiele niezwykłych wyzwań kreatywnych, artystycznych, gamingowych, wykorzystujących sztuczną inteligencję, multimedialnych, a także związanych z ekologią.
Młodzi kreatorzy przez dwa dni swojej pracy mogli liczyć na wsparcie mentorów w składzie:
- Michał Borkowski, ekspert od rozwiązań IT, Xebia,
- Mateusz Olszewski, lider zespołu Science w sekcji łazika marsjańskiego w AGH Space Systems,
- Marcin Kapusta, Polska Organizacja Wsparcia Biznesu,
- Krzysztof Stańko, pełnomocnik prezydenta Rzeszowa ds. Innowacji i Rozwoju,
- Łukasz Dziągwa z Urzędu Miasta Rzeszowa,
- Nikita Gostiev z IT Technology Cluster,
- Mykhailo Pavlov z IT Technology Cluster,
- Łukasz Szubart, prototypista UX designer, PCI,
- Rafał Fuksa, specjalista ds. druku 3D i szybkiego prototypowania PCI,
- Dawid Wojciechowski, technik elektronik PCI,
- Kamil Koszela, technik mechanik PCI).
O godz. 16 wszystkie projekty zostały przesłane do oceny lokalnej przez jurorów w składzie:
- Maja Wasilewska, ekspert Departamentu Rozwoju Innowacji PARP,
- Tomasz Skoczylas, dyrektor Centrum Innowacji Miejskich UrbanLab Rzeszów,
- Radosław Krajewski, specjalista ds. Rozwoju Technologii w PCI.
Po godz. 18 ogłoszone znane były wyniki.
To już trzecia edycja NASA Space Apps Challenge organizowana w Rzeszowie przez Podkarpackie Centrum Innowacji.
Kosmiczny poziom matur rozszerzonych - uczniowie załamani
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?